Pin it

6 Kasım 2013 Çarşamba

Viyana - Mozart ve Freud'un evi...

Viyana bir sanat kültür şehri. bunu kabul etmek gerekiyor. Opera, bale ve klasik müzğü yani sanatın ehr dalına çok rahat yaşabilirsiniz bu şehirde. Stephen kilisesinin önünde opera ve senfoni orketsrası biletleri adeta çingen pazarlığı ile satılıyor. Ben hayatımda ilk kez bu şekilde bir şey gördüm. Adamlar opra bileti satmak için pazarlık yapıyor. Benden alırsan 10 lira gişeden alırsan 15 lira verirsin gibi söylemleri çok rahat duyabilirsiniz. 

Kültürün gözü çıksın işte... Avusturya için Mozart'ın ayrı bir yeri var. Mozart çikolatalarını söylemiyorum bile :) Hayatının en önemli zamanlarını Viyana'da geçirmiş Mozart. Şu an bile Stephen kilisesinin arkasında 3 sene kaldığı evi görebilirsiniz. 


Ama bence gitmeyin. Ömrümde bu kadar kandırılmış hissetmedim kendimi. Evde inanın hiçbirşey yok. Sürekli arkadan klasik müzik vermişler ve oradan buradan topladıkları şeyi sırf Mozart burada yaşamışlar diye koymuşlar. Mozart'ın elinden çıkmış çok az şey var. Onlarda bu el yazısı nota kağıtları. Vaktinizi harcadığınıza değmez.



Bu da bi müzik aletmiymiş. Ama nası çalışıyor falan bir bilgi yok.


Gelelim diğer ünlümüzün evine. Sigmund Freud Yahudi Avusturya'lı piskanaliz ve nörolog uzmanı. Freud'u herkes tanır. Burada hayat hikayesine girmeyeceğim. Ensest ve seks konularını yatkınlığı ile bilinen nörolog neredeyse tüm piskolojil problemleri milletin cinsellik dürtüsüne ve anne-baba'ya duyduğu cinsel çekime bağlamıştır. Bu nedenle sansasyonları bugün bile tartışıyoruz.

Bana şahsen garip geliyor. Gece uyuyamıyorum diye örneğin çocukluğuma mı inecek? Evinde gerçekten kendisinden bir çok parça görebilirsiniz. Şapkası bile duruyor.





25 Eylül Pazartesi, Freud bu sabah öldü yazıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder