Pin it

28 Haziran 2013 Cuma

Positano-Praiano

Evet efenim Amalfi coast ta ilerlemeye devam ediyoruz. Sorrento da geçirdiğimiz bir günden sonra gene yollara dökülüyoruz. Amalfi de en güzel şey sanırım araba kullanmak.  Yol  kıvrıla kıvrıla akıyor, yemyeşil ve  bir kenarının uçurum ve deniz manzaralı çok keyifli bir yolculuk bu. İki araba yanyana zor geçer. Aslında tam motorluk... Bugünki ilk hedefimiz Positano. Sorrento arası 21 km olan bu küçük şehir arabayla ilerken uzaktan adeta bir merdiven gibi gibi sizi karşılıyor.

Positano yamaca sıralı evleri ve küçücük sahili ile aslında sınırlı bir alan. Manzara çok keyifli ama şöyle birşeye karar verdik biz aramızda Positano'ya gelmek Positano'da olmaktan daha keyifli. Burada yapacağınız tek şey bir akşam üstü yemek yiyeceksiniz, güneşi batıracaksınız. Çünkü yapılacak ve gezilecek çok az şey var. Hareket etmek bile o daracık alanlarlarda çok zor. Sürekli bir yokuş iniş ve çıkış şeklindesiniz. Ayrıca park sorunu çok fazla. Otopark alanı özellikle ayırmışlar ama saatine para verdiğiniz için ne yapsanı boğazınıza diziliyor. Bu nedenle Amalfi de en önemli şey park konusu. Kalacağınız otellerde park alanın ücretsiz olmasına dikkat edin.

Positanoyu görmek adını dükkanlarla dolu dar sokaklardan aşağıya doğru iniyoruz. Bir ara Palazzo Murat diye bir otele denk geldik. Otel'in adının Murat olmasından dikkatimizi çekti ve oteli gezdik. Lüks olduğu herhalinden belli olan otelde kocaman ortancalar ve çeşit çeşit çiçekler yer alıyor. Hatta kendilerine sebze bahçesi bile yapmışlar.

Positano nun manzarası çok güzel bir yer bakmaya doyamıyorsunuz. İlk etapta burada kalmayı düşünmüştük ancak otel fiyatları çok yüksek geldiği için vazgeçtik.

Ancak deniz açısından sizi çok tatmine decek bir yer değil. Sahili çok dar ve tabiki paralıydı.

Sırada Praiano vardı. Aslında amacımız oraya gitmekti ama farketmeden yanından geçtiğimizden sonrada geri dönüp bakmaya değmeyeceğini düşündük. Güzel bir yer olsa farkederdik herhalde değil mi?

Praiano nun hemen sonrasında buradaki plajı tesadüf eseri keşfettik. Meğer sonradan anladım ki burası Praiano'ymuş. Arabayı hemen parkettik ve İtalya'da girdiğimiz en güzel denize atladık. Buarası gerçekten çok güzeldi. Kayaların dibinde yüzmek, dağların ortasına inşaa edilmiş evleri görmek ve tertemiz denizde keyif yapmak çok hoştu. Giderseniz buraya mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.

Sıcak kumladar serin sulara atlamak gibisi yok.